Referentiecase: MaXXus in de (huisartsen) praktijk
2024
Huisarts Tessa van Pelt-Roowaan heeft haar praktijk in Meppel en is blij met de al 14 jaar durende samenwerking met MaXXus. ‘Vanaf mijn start in 2007, nog in mijn oude praktijkruimte, werk ik al samen met telecom en ICT bedrijf. Het begon met een oude telefooncentrale, voor die tijd een passende oplossing. Maar ook mijn praktijk moest met de tijd mee en dat betekent dat de praktijk up to date moet zijn met huidige zorgvraag. Met de toenemende druk op de praktijk ontstond behoefte aan digitalisering waarbij ik wel in control moet blijven om de zorg te kunnen verlenen met persoonlijke aandacht. Telefonie is digitaal geworden met de telefooncentrale in de cloud. Fax werd fax to email en is later helemaal verdwenen. In 2020 is mijn praktijk verhuisd. MaXXus hielp op de nieuwe ingeslagen digitale weg door de praktijk goed in te richten met onder andere glasvezel van KPN. Recent is MS365 geïmplementeerd in combinatie met nieuwe computers. MaXXus heeft alles ingericht, zodat we daar zelf geen omkijken naar hadden.’
Werkplekbeheer
MaXXus bracht werkplekbeheer (MaXXus Managed Services) op basis van MS365 Premium in de praktijk. ‘Volledig werkplekbeheer ontzorgt mij voor wat betreft het inregelen en het onderhouden van de hardware en de software. We zijn nog bezig met het ontwikkelen van een werkwijze met MS365. Louk van MaXXus heeft ons recent de mogelijkheden laten zien, zodat we ook daar op kunnen voortborduren.’
24/7 support
‘Je bent 24 uur per dag en 7 dagen in de week huisarts. Dat vraagt een betrouwbare praktijk. MaXXus heeft gezorgd voor de modernisering van de werkplekken met nieuwe pc’s en grote schermen. ‘Ze hebben de mogelijkheden voorgelegd en advies gegeven over wat handig is. Omdat het een grote uitgaaf was om in 1x 8 computers te vervangen, boden ze een abonnement inclusief Managed hardware aan voor een vast bedrag. Een All-in vast bedrag per maand, inclusief service & Support. Voor mij een goede oplossing.’
In de 14 jaar dat Tessa samenwerkt met MaXXus is haar vooral opgevallen dat, ondanks de afstand tussen Den Haag en Meppel, MaXXus heel dichtbij is. ‘Ik heb het gevoel dat ze ons kennen, ze zijn behulpzaam en denken mee over oplossingen die passen bij een huisartsenpraktijk.’
Telefonie
MaXXus hielp ons met de telefooncentrale in de oude huisartsenpraktijk en nu vanuit de cloud in onze huidige moderne praktijk met onder andere de intelligente koppeling naar het Medicom pakket*.
* Het koppelen van Medicom aan de telefonieomgeving is enorm belangrijk voor het verbeteren van de klanttevredenheid en het efficiënter kunnen werken. Met de integratietool Bubble hoef je tijdens een telefoongesprek niet meer handmatig op zoek te gaan naar patiënt gegevens maar kun je gebruik maken van de functionaliteiten die de telefoniemodule van Medicom je te bieden heeft.